_DSC0836-HDR
_MGL1490
_MGL1516
_MGL9393
KRAFT HEINZ realizacja Interbiuro fot Szymon Polanski-0206
R25A9015_large
VW Warszawa realizacja INTER BIURO fot Szymon Polanski-6259
previous arrow
next arrow

Remont i wyposażenie biura

Modernizacja przestrzeni biurowych polega zwykle na zmianie układu funkcjonalnego pomieszczeń i – czasem – położenia od nowa instalacji w celu dostosowania biura do nowych okoliczności pracy. Może obejmować gruntowną, wręcz całkowitą rewitalizację, może tylko rearanżację przestrzeni użytkowej wraz z wymianą wyposażenia wnętrz, jak wykładziny i meble, lady recepcyjne, szafy i zabudowy kuchenne (wszak pomieszczenia socjalne i wypoczynkowe stanowią integralną część przestrzeni biurowych), a nawet elementy dekoracyjne i zieleń doniczkową. Co zrobić, kiedy musimy reorganizować naszą przestrzeń biurową, czy lepiej całkowicie przebudować pomieszczenia wraz
z instalacjami, czy wystarczy tylko „kosmetyczny” lifting? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Remont biura – od czego zacząć

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: jakim dysponujemy budżetem, jakie funkcje przyszłe biuro będzie spełniać (np. czy ma być to przestrzeń typu open, czy raczej potrzebne będą przegrody), ile czasu i czy w ogóle firma może funkcjonować w trudnych warunkach remontu oraz czy da się go podzielić na etapy, czy da się na nowo poprowadzić sieci zasilania, np. teleinformatyczną, elektryczną czy klimatyzację itp. Istotne będzie również wytyczenie na nowo ciągów komunikacyjnych, co ważne jest nie tylko z punktu widzenia zasad bezpieczeństwa (zachowanie dróg ewakuacyjnych), ale również ergonomii, a więc optymalizacji komunikacji w danym biurze. Żeby stanąć na wysokości zadania i właściwie przygotować plan remontu biura, pracodawca, poza własnymi potrzebami, powinien określić także potrzeby pracowników,  przecież to oni będą na co dzień przebywać i pracować w zrewitalizowanych pomieszczeniach i wiedzą, co im sprzyja w pracy. Dobrze jest więc dostosować zmiany do ich wymagań. Zarówno w sferze zawodowej, jak i w zakresie socjalno-wypoczynkowym, stąd też pojawia się wykorzystywana od dawna w krajach zachodnich, ale i coraz bardziej popularna w Polsce idea dzielenia biura na obszary aktywności. Można w tym celu przeprowadzić ankietę lub analizę potrzeb pracowniczych. Po odpowiedzeniu na powyższe pytania i spełnieniu opisanych kryteriów wiadomo już, czy naszej siedzibie potrzebny jest holistyczny remont, czy wystarczy tylko lifting powierzchni.