Jak dobrze zaaranżować powierzchnię biurową

Planungsbüro (Zeichnung)

Jak pokazują najnowsze statystyki, prawie co trzeci pracownik na świecie zmuszony jest do pracy w biurze zaaranżowanym na open space. Model ten ma tyle samo zwolenników, co przeciwników, jednak wszyscy razem zgodnie twierdzą – w tego typu przestrzeni biurowej nie ma mowy o ciszy i atmosferze skupienia.

Niwelowanie hałasu

Według danych przedstawionych przez Sound Agency, hałas w biurze może zmniejszyć efektywność pracowników aż o 2/3. Nic więc dziwnego, że pracodawcy coraz chętniej sięgają po różnego rodzaju rozwiązania mające na celu poprawę akustyki w pomieszczeniu biurowym. W większości są to zabiegi, których zadaniem jest zniwelowanie ogólnego poziomu hałasu, które obejmują zarówno sufit, jak i podłogi. Wyciszenia można dokonać np. za pomocą:

  • podwieszanych sufitów,
  • odpowiednich wykładzin lub paneli wyciszających,
  • białego szumu (z ang.: white noise), który maskuje niepożądane odgłosy.
  • podniesienia podłogi.

Poza wyżej wymienionymi sposobami, duży wpływ na walkę z hałasem w open space jest wybór odpowiednich mebli.

Dodatkowe działania

Aby działania niwelujące hałas w przestrzeni biurowej mogły być w pełni skuteczne, należy wykonać odpowiedni space plan i we właściwy sposób dokonać aranżacji biura. Warto więc stworzyć strefy połączeń telefonicznych i spotkań, dzięki którym osoby rozmawiający z klientami nie będą przeszkadzać współpracownikom, którzy do pracy potrzebują ciszy i spokoju. Taką strefę można stworzyć w osobnym pomieszczeniu lub za pomocą budek do rozmów telefonicznych czy kanap i foteli z podwyższonymi ściankami, które zapewniają prywatność i akustyczną izolację.

Zadbanie o dobrą akustykę biura pomoże w stworzeniu komfortowego miejsca do pracy, przyjaznego wszystkim pracownikom.

interbiuro has written 132 articles